perjantai 14. helmikuuta 2014

Kengitys

Yritin kirjottaa jo tallilla, mut en sitten vaan jaksanu ja kännykällä tuli tosi tönkköä tekstiä. Oishan siinä sit tietty tullu pari kuvaakin, mut voin lisätä ne sit myöhemmin.

Äiti haki mut koulusta 13.35. Meil oli ystävänpäiväjuttuja, niin ei tarvinnut mitään kirjoi mukaa. Eka koulussa, kun mentiin kympiks, meil tuli Kaarinan lukion vanhat esittää vanhojentansseja. Niist melkein kaikil oli ihanat puvut!<3 Mun lempparit oli sellanen valkonen ja kaks erilaist turkoosia.
Vanhojentanssit oli hiukan hienot ja niitten itte suunnittelema loppujuttu oli hauska :D! Sen jälkeen käytiin luokast hakee halisydämet (halataa, saadaan nimi..). Sitten oli 20minuuttia aikaa kierrellä käytävil halailee toisii ja ottaa ja antaa nimii:) Just nice schoolday;)
Sen jälkeen mentiin syömään ja jälkkäriks oli suklaavanukasta ;) Namnam!!
Ruokailun jälkeen oli taas hetki aika keräillä nimi. Sitten oli salissa musaesityksii, villasukkaliukuu ja villasukkajumppaa yms ;D Oli hiukan hauskaa!
   Juu eli koulupäivän jälkeen, kun äiti oli hakenu mut, käytiin kaupas ostaas termospullo (xd) ja sit käytiin Mustis&Mirris hakemas koiranruokaa. Sit äiti heitti mut suoraan tallil.

Tallilla olin sit noin kahelta. Eka putsasin boksin ja hain sit Prinssin laitumelt. Jes! Vihdoin se poni tulee luokse eikä lähe karkuun. Saattaa johtuu siit et on ollu kivoja viimiset touhupäivät. Kun poni oli tallissa, harjasin sen kunnolla läpi ja katoin kaviot, et Jarin ei sit tarvii putsata niit ja mun hävetä likaisuutta :D.
   Sen jälkeen tein Prinssin kaa "ota raippa suuhun, saat herkun"-leikkiä :D Mä siis yritän Prinssii ottaa raipan suuhun ja nostamaan sen, niin tää on alkuleikki siihen. Sitten menin kentälle taluttelee sitä ja harjoteltiin HETI pysähtymistä, ei viis sekunttii mun pysähtymisen jälkeen. Eli suomeks Prinssin piti pysähtyy heti, kun mäkin pysähdyn. Sama peruuttamises ja eteenpäin lähtemises. Sen lisäks koitettiin vähän sivulle liikkumista ja pohkeenväistöö maasta käsin.
   Olin siis kentällä n. 10 (?) minuuttia. Sitten vein ponin takas sisälle ja harjoteltiin kumartamista. Moni varmaan tässä vaiheessa sanois, et liikaa samalle päivällä uusia juttuja. No Prinssi nautti ja sille ei oo... :)
   Jari ja Adina tuli tallille sit hetki sen jälkeen. Oikeestaan olin sil hetkel Prinssin kaa lähös kuusiaidan pääst päähän.
Kun kävelin siin kuusiaidalla, kuulin yhtäkkii ku Adina huus jotain "HEI" (?) sillee aika kovaa ja ei tervehdys-tapaan. Sit olin niiku et, sanosko se mul vai jollekki muul. Käännyin kumminki takasin, et Jari pysty alottaa kengittämisen. Kun tulin sit siihen tallille, niin Adina kerto, et se oli luullu mua jokski randomiks. Sit sen lisäks Aksu oli piiloutunu siel tarhas kuusiaidan alle, niin et Adina ei ollu nähny sitä. Joten, Adina luuli, et joku randomi oli viemäs Aksuu johonki xD. Siis sen takii se ei tunnistanu mua, ku mul oli kouluvaatteet pääl... ;)

No, sit Jari kengitti Prinssin. Sil aikaa mä vaihoin Prinssin karsinaan veden. Juttelin sit Jarin ja Adinan kaa siitä, kun ne lähtee Villen ja Aksun kaa Muumimaailman Taikatalveen talutusratsastukseen. Ne siis lähti sinne tänään just sen jälkeen kun Jari oli kengittäny Prinssin ja Aksun. Siis Jari menee taluttamaan Aksua sinne ja Adina menee Villen kanssa kärryilemään. Ne on siellä nyt sen 10 päivää;) Saa nähdä miten aikoo saada hepat siit sillan yli sinne ja takasin joka päivä kaks kertaa.

No täs oli ny tämmönen vähän pidemmän laatunen postaus. Toivottavasti älysitte jotain (okei todennäköistä on et tätä ei lue ees muut ku äiti ja se siitä).

+ Prinssiltä on talvikarva lähdössä jo nyt D:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti